باسکول جاده ای

باسکول چیست؟

باسکول عموما به ترازویی گفته می‌شود که وزن‌های بالاتر از ۷۰ کیلوگرم را توزین می‌کند. باسکول ها با توجه به تجهیزات و موارد مصرفشان به انواع مختلف تقسیم می شوند. برای مثال باسکول صنعتی، باسکول جاده ای، باسکول قطار کش و … . همچنین باسکول ها را از نظر میزان توزینی که انجام می دهند به انواع مختلف تقسیم میکنند برای مثال باسکول 10 تن، باسکول 20 تن، باسکول 30 تن، باسکول 40 تن ، باسکول 50 تن، باسکول 60 تن، باسکول 80 تن.

در ادامه به توضیح هر یک از انواع باسکول ها می پردازیم

باسکول جاده ای

باسکول جاده ای از بزرگترین و صنعتی ترین دستگاه های توزین الکترونیک است، که برای محاسبه وزن بار در خودروهای سبک و سنگین مانند کامیون ها، تریلرها، خاورها، نیسان ها و واگن های باربری طراحی و تولید شده است. ظرفیت توزین در انواع باسکول جاده ای معمولا از 10 تن (نیسان کش) شروع می شود و تا 200 تن (توزین واگن قطار) ادامه پیدا می کند. و می تواند تمام صنایع حمل و نقل و ریلی را پوشش دهد. باسکول جاده ای از بادوام ترین انواع باسکول صنعتی است، که اگر در زمان های مناسب سرویس شود، طول عمر آن ها به بیش از بیست سال هم می رسد. باسکول جاده ای قادر است در تمام شرایط آب و هوایی و محیط های صنعتی بی وقفه به فعالیت خود ادامه دهد.

باسکول جاده ای

اجزای تشکیل دهنده باسکول جاده ای

باسکول جاده ای ساختار پیچیده تری نسبت به باسکول های صنعتی مورد استفاده در کارخانه ها و صنایع تولیدی دارد، و فرایند نصب آن ها هم فرایندی زمان بر است، که باید بسیار دقیق و حساب شده صورت پذیرد. پلتفرم یا کفی صنعتی، لودسل، فوندانسیون، جانکشن باکس، نمایشگر (اندیکاتور) و پرینتر اجزاء تشکیل دهنده یک باسکول جاده ای هستند، که تعداد، نحوه نصب و الگوی اجرای آن ها متناسب با ظرفیت باسکول جاده ای تغییر می کند. اولین مرحله در نصب یک باسکول جاده ای گودبرداری است، که این مرحله باید متناسب با ابعاد و نقشه اصلی باسکول انجام شود. در مرحله دوم نوبت به فوندانسیون دستگاه می رسد، که شامل مجموعه ای بسیار مستحکم از کلاف های فلزی به هم پیوسته است، که فضاهای میانی آن با بتن پر شده، و با قرارگیری در زیر صفحه پلتفرم، فشار ناشی از وزن بار را کاهش داده و مانع از نشست و فرورفتن آن به داخل زمین می شود. از مهمترین وظایف فوندانسیون می توان به قرارگیری صحیح باسکول در محل نصب، و انتقال صحیح بار به زمین اشاره کرد. لازم به ذکر است، که پیاده سازی این مرحله بسیار مهم است و تا 30 درصد در دقت انواع باسکول جاده ای تاثیر می گذارد.

در باسکول جاده ای لودسل ها زیر پلتفرم و درون فوندانسیون باسکول قرار گرفته اند، و تعداد آنها بسته به توان باسکول متغیر است. ارتباط بین لودسل ها در باسکول های جاده ای از طریق وسیله ای با نام Junction Box یا جعبه تقسیم انجام می شود. وظیفه این قطعه الکترونیکی جمع آوری اطلاعات توزین از لودسل ها، یکسان سازی این اطلاعات و در نهایت انتقال آن به اندیکاتور یا نمایشگر باسکول است. پلاتفرم و یا صفحه اندازه گیری در باسکول های جاده ای معمولا از جنس بتن، فلز و یا ترکیبی از این دو است، که برای سهولت عبور و مرور خودروها به صورت پل و یا مسطح طراحی شده است، و به سرعت اطلاعات توزین را به خروجی باسکول جاده ای یا همان نمایشگر انتقال می دهد. توزین در انواع باسکول جاده ای یک فرایند دو مرحله ای است. بطوریکه وزن خودرو قبل و بعد از بارگیری محاسبه و ثبت می شود و با تفاضل این دو عدد می توان به وزن خالص بار دست یافت.

باسکول جاده ای نیک توزین

صنایع باسکول نیک توزین از معتبرترین برندهای داخلی در صنعت توزین دیجیتال است، که در زمینه انواع ترازوها و باسکول های صنعتی دیجیتال فعالیت می کند. باسکول جاده ای نیک توزین از جدیدترین و با کیفیت ترین باسکول های جاده ای داخلی است، که در ظرفیت های 50 ، 60 و 80 تن بسته به سفارش مشتری، تولید و نصب می شود. باسکول جاده ای نیک توزین به علت استفاده از فوندانسیون پیش ساخته و کوتاه نمودن فرایند نصب که به سرعت، مورد پذیرش صنایع باربری، ترانزیت کالا، شرکت های خودروسازی و پلیس راه ها قرار گرفت. قیمت مناسب، نصب سریع، استحکام بالا، جابجایی در کوتاه ترین زمان ممکن و دسترسی ساده به تمام قسمت های داخلی آن برای نظافت و تعمیر از مهمترین ویژگی های باسکول جاده ای نیک توزین است.

قیمت باسکول جاده ای

قیمت باسکول جاده ای با توجه به ظرفیت توزین، دقت اندازه گیری، برند سازنده و قابلیت جابجایی تعیین می شود و این میزان در انواع باسکول جاده ای نیک توزین با توجه به قابلیت ها و شرایط گارانتی و پشتیبانی آن بسیار عادلانه در نظر گرفته شده است. متقاضیان خرید باسکول جاده ای می توانند با توجه به نیاز خود و استفاده از اطلاعات زیر و همچنین با مشاوره کارشناسان مجرب شرکت نیک توزین انتخابی مناسب را با خدمات پس از فروش قدرتمند داشته باشند.

مشخصات باسکول جاده ای

ظرفیت باسکول50 تن60 تن 80 تن
ابعاد صفحه3*8 متر3*16 متر3*16 متر
کاربریکامیون کشتریلی کشتریلی کش

تعداد پلت فرم (ماژول )

یک عدددو عدددو عدد
فوندانسیون پیش ساخته4 عدد8 عدد8 عدد
مقاومت هر قطعه(وضعیت بار محوری)طبق استانداردطبق استانداردطبق استاندارد
مقاومت باسکول (وضعیت صفحه گسترده )طبق استانداردطبق استانداردطبق استاندارد
تعداد لودسل4 عدد8 عدد8 عدد

ظرفیت هر لودسل

30 تن30 تن30 تن
ظرفیت مجموع لودسل ها120 تن240 تن240 تن
کلاس دقت لودسل هاC3 و C4C3 و C4C3 و C4
قابلیت نصب به صورتبرجسته یا همسطح زمینبرجسته یا همسطح زمینبرجسته یا همسطح زمین
زینه استانداردطبق استانداردطبق استانداردطبق استاندارد
دقتطبق استانداردطبق استانداردطبق استاندارد
نوع اندیکاتور (نمایشگر)دیجیتالدیجیتالدیجیتال
نوع پرینترلیزری یا سوزنی با گارانتی مادیران ( به انتخاب مشتری)لیزری یا سوزنی با گارانتی مادیران ( به انتخاب مشتری)لیزری یا سوزنی با گارانتی مادیران ( به انتخاب مشتری)

باسکول محورکش پرتابل

باسکول‏ محور توزین نوعي از باسكول مي باشد كه جهت توزین هم زمان محور هاي وسيله نقليه استفاده مي گردد. اين باسكول قابليت دارد كه وزن هر محور را به صورت جداگانه اندازه گيري نموده و در نهايت با اندازه گيري همه محور ها وزن كلي را به شما نمايش دهد اين نوع باسكول به راحتي قابل حمل و نقل و جابجايي بوده و داراي نرم افزار پيشرفته جهت پردازش اطلاعات توزين مي باشد.

باسکول محور توزین
باسکول محور توزین

باسکول جاده ای فلزی

گروه خاصی از باسکول های جاده ای بطور کامل بوسیله قطعات تیرآهن و ورق تولید می شوند که به آن باسکول فلزی می گویند . این نوع باسکول نیز در اندازه های مختلف 8 تن ، 10 تن ، … 50 تن، 60 تن ، 80 تن و…  قابل طراحی و ساخت می باشد. به دلیل تشکیل شدن تمام قطعات این باسکول از فلز قیمت تمام شده آن نسبت به باسکول های ترکیبی بالاتر است ولی برتری هایی از جمله قابلیت جابجایی ساده تر و هزینه حمل و نقل و جرثقیل پایین تری را دارد.

باسکول فلزی - باسکول جاده ای
باسکول فلزی - باسکول جاده ای

باسکول قطار کش

باسکول قطارکش به منظور توزین واگن های قطار مورد استفاده قرار می گیرد. برای تضمین دقت در باسکول های قطارکش لازم است تعداد و ابعاد پلتفرم ها بر اساس طول واگن ها، تعداد محورهای مورد استفاده و فواصل آنها طراحی و ارائه شود. ابعاد و ظرفیت هر پلتفرم بر اساس ابعاد و بار محوری واگن ها، توسط شرکت نیک توزین طراحی می گردد.
استقامت مناسب در برابر بارهای دینامیکی با استفاده از ضربه گیرهای مخصوص طولی و عرضی (Longitudinal and Transversal Buffering) که متشکل از میله ها و اهرم های اتصال جهت جلوگیری از لغزش پلتفرم و تأثیر ارتعاشات ناشی از عبور واگن است، تضمین می شود.
باسکول های قطارکش به دو صورت دینامیک (توزین در حال حرکت) و استاتیک (ایستا) قابل ارائه است. باسکول دو منظوره دینامیک/استاتیک نیز به صورت ویژه قابل طراحی است.

باسکول قطار کش - باسکول جاده ای
باسکول قطار کش

انواع باسکول بر اساس میزان توزین

باسکول 10 تن

باسکول 10 تنی عموما در صنعت بیشترین کاربرد را را نسبت به سایر باسکول ها و ترازو ها دارد ولی دقت داشته باشید که از این باسکول ها در اصناف دیگر هم استفاده می شود. توزین 10 تن وزن که برابر با 10000 کیلوگرم است، نیازمند ابزاری مقاوم، دقیق و در عین حال حساس است. باسکول 10 تنی ابزاری است که برای سنجش همین مقدار وزن طراحی شده است. 

انواع باسکول 10 تنی

عموم باسکول های 10 تنی دیجیتالی اند، و تنها نوع کاربری یا ساختارشان در آنها تفاوت ایجاد می کند. باسکول 10 تن سقفی یا آویز و باسکول 10 تن تخت انواع مرسوم و موجود این دسته از باسکول می باشند که شرکت نیک توزین امکان ارائه آنها را به مشتریان عزیز دارد. برای خرید بهترین انتخاب ممکن با کارشناسان شرکت در تماس باشید تا راهنمای خرید شما باشند.

قیمت باسکول 10 تنی

باسکول های 10 تن عموما با توجه به کیفیت مواد اولیه ای که در تولید آنها بکار برده شده است و مقاومتی که در برابر ضربه و فشار تحمل می کند و همچنین بر اساس دقتی که  در توزین دارند و نیز کیفیت نمایشگر وزن قیمت گذاری می شوند.

خرید و فروش باسکول 10 تنی

کارخانه ها و مراکز گمرکی و بندرها و میدان های میوه و تره بار  از متقاضیان باسکول 10 تنی خواهند بود. افزایش ظرفیت توزین در ابزارهای اندازه گیری، نه تنها آنچه توزین شدنی است را عظیم تر می کند، بلکه زمینه های استفاده از آن ابزارها را نیز گسترش می دهد. خریداران از سرتاسر کشور می توانند باسکول 10 تنی را سفارش دهند تا برایشان ارسال شود. 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.